tisdag 8 juni 2010

nöjd

Idag vaknade typ halv 6! Varför kan jag inte få sova ut? Jag fattar inte.. Jag vaknar tidigt, och sover på dagarna, sen somnar jag när jag borde. Knäppt...
Lite senare på morgonen väcktes jag av en man! Som INTE var personal! Fy fan. Det är en man här som är pissjobbigt alltså! Han kan ingen jävla svenska och knappt nån engelska. Och han har sällan egna cigg, (det var han som stal min mobil) så han går runt i våra rum och letar. Och tigger av oss hela jävla tiden! HELA TIDEN...! Jag blev fan rädd, och ville att han skulle gå, men jag vågade inte trycka på knappen som larmar till personalen att man vill nåt. Så jag gömde mig under täcket, och tillslut gick han. Nu låser jag in allt! Typ. Vågar fan inte lämna en pryl framme! Jävla idiot...
Sen på dagen var jag så trött på hans tjat så han fick en cigg. Men jag fick en femkrona och lite senare fick jag tillbaka en cigg. Så det var ju snällt. Han rotar i askkoppen ibland, så jag tyckte faktiskt lite synd om honom, även om han är en idiot!

Jag har faktiskt varit ute idag! Min mammi skulle komma, och jag frågade personalen vad som gällde, de sa att de ringer doktorn varje gång jag vill ut nu i början. Så de ringde och jag fick gå ut med min mamma! YEAY! Så när hon kom åkte vi, och jag fick en paus från PIVA och stöket. Det är ganska stökit nu faktiskt.. Men iaf, först åkte vi till willys, jag hade inga hygienprylar på PIVA så det var det huvudsakliga jag skulle köpa. Så jag köpte schampoo, balsam, deo, duschtvål. Skönt att kunna va lite fräsch! Bara för man mår dåligt och är på psyket behöver man ju inte "skabba" ner sig. Även om man egenliten inte känner för att bry sig.. Så jag har av erfarenhet lärt mig att det är väldigt viktigt att fortsätta sköta om sin hygien. Men bara för jag vet att det är viktigt betyder inte det att jag gör det. I perioder blir jag verkligen riktigt skabbig. Men jag ska verkligen försöka fortsätta hålla mig fräsch nu!
Jag köpte även Pepsi och nötter, en påse pistagenötter och en med cashew och walnötter. Sen åkte vi hem. Hemma stekte jag påsen med de blandade nötterna. Det blir så mycket godare då. Och jag häller på salt. Yummi! Jag hämtade lite kläder och "lilla huset på prärien 4". Jag har nästan kollar klart på 3:an nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar